MENU
120-Y9N6WRW5QWW

Domowe sposoby na zakwasy

21 listopada 2014 • Sposoby na zakwasy, Zakwasy

Sport to zdrowie – o ile oczywiście jest uprawiany systematycznie. W przeciwnym razie mogą pojawić się zakwasy. Bóle mięśni po treningu (a także ich pieczenie, sztywnienie) są powodowane mikrouszkodzeniami tkanki mięśniowej. Dochodzi do nich w wyniku nadmiernego obciążenia mięśni. Jako, iż zakwasy są dość powszechną dolegliwością – możemy wyszczególnić różnego rodzaju sposoby radzenia sobie z nimi. Niekoniecznie potrzebna jest wizyta w gabinecie rehabilitacyjnym czy fizjoterapeutycznym, saunie czy w jacuzzi. Również w domowym zaciszu możemy pomóc sobie w zregenerowaniu organizmu.

Zaplanuj trening.

Należy przede wszystkim zacząć od racjonalnego planowania treningów. Ważna jest zarówno rozgrzewka przed ćwiczeniami, optymalne dobieranie obciążenia podczas treningu a także sesja rozciągania po ćwiczeniach. Istotne, aby ilość ćwiczeń, ich intensywność – były zwiększane stopniowo. Zarówno w wypadku treningu siłowego jak i aerobowego. Podczas wykonywania ćwiczeń pamiętamy o prawidłowym oddychaniu, o robieniu krótkich przerw, oraz o nieforsowaniu poszczególnych grup mięśni.

 

Leczenie dolegliwości.

Jeśli jednak nie uda nam się zapobiec tym dolegliwościom i zakwasy pojawią się, można zastosować m.in. : masaż, maści rozgrzewające ( borowinowe, bursztynowe, ben- gay i inne), nacieranie mięśni octem (mankamentem jest tutaj zapach), okłady z kostek lodu (o działaniu przeciwbólowym), prysznic naprzemienny, ciepłe kompresy lub okłady z termoforu, czy z ziołowych olejków. Pomóc mogą również środki do stosowania wewnętrznego: picie dużych ilości wody, herbaty yerba mate czy wody z domieszką soku z cytryny. Ważna jest również odpowiednia dieta – bogata w witaminy i minerały, ale też w węglowodany złożone oraz białko (główny budulec mięśni).

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

« »