MENU
goraca-kapiel

Gorąca kąpiel na zakwasy

23 września 2015 • Zakwasy

Zakwasy to bolesna i znana wielu osobom dolegliwość. Dobrym sposobem może okazać się  gorąca kąpiel na zakwasy.

Zakwasy – bolący problem

Zakwasy to nic przyjemnego. Dolegliwość fachowo nazywana jest zespołem opóźnionego bólu mięśniowego. Jest na błędnie kojarzona z gromadzonym w mięśniach kwasem mlekowy. Ta substancja jest produktem ubocznym pracy tkanek, ale nie powodem powstawania zakwasów. Kwas mlekowy jest wypłukiwany po treningu. Przyczyną zakwasów są mikrouszkodzenia mięśni, które mogą trwać nawet kilka dni. W tym czasie następuje ich regeneracja i wzmocnienie. Skutkuje sto dokuczliwym bólem przy poruszaniu się.

Gorąca kąpiel na zakwasy

Istnieją różne sposoby na pozbycie się uciążliwych zakwasów. Jednym z najpopularniejszych jest gorąca kąpiel. Rozgrzane w ciepłej wodzie mięśnie szybciej się regenerują i wzmacniają. Dodatkowo, jest to szybki sposób na ulgę w bólu. Gdy obudzimy się z zakwasami, warto zażyć gorącej kąpieli. Nasze ciało poczuje się o wiele lepiej. Szybciej odzyskamy pełną sprawność. Taka metoda jest skuteczna, ale nie na dłuższą metę. Ulga, którą odczujemy może być tylko chwilowa. Ból może nie zniknąć tak szybko, jakbyśmy tego chcieli, ale z pewnością będzie mniejszy. Gorąca woda polepszy krążenie krwi. Dla dodatkowego efektu możemy spróbować skierować na mięśnie naprzemiennie strumień gorącej i zimnej wody.

Ćwiczenia zamiast zakwasów

zakwasy

Odpowiednie ćwiczenia są w stanie uchronić nas przed nieprzyjemnym skutkiem następnego dnia. Jeśli chcemy uniknąć zakwasów, pamiętajmy od rozgrzewce przed ćwiczeniami. Zanim rozpoczniemy trening musimy także rozciągnąć mięśnie i stawy. To samo należy zrobić również po treningu, o czym często zapominamy. Nie należy zapominać również o wypijaniu właściwej ilości wody dziennie. Prawidłowo wykonane ćwiczenia wzmocnią mięśnie ale ich nie uszkodzą. Modelując ciało czy pracując fizycznie nie zapominajmy o naszych mięśniach, które łatwo uszkodzić. Ćwiczmy tak, aby kolejnego dnia czuć się równie dobrze, jak w dniu treningu czy pracy.

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »