MENU
zakwasy

Jak ćwiczyć, by uniknąć zakwasów?

21 maja 2015 • Bez kategorii

Bolesne zakwasy często pojawiają się po treningu. Właściwe zasady ćwiczeń spowodują, że unikniemy niechcianego bólu mięśni.

Rozgrzanie mięśni

Rozgrzewka to podstawa. Każdy, kto chociaż raz zapomniał wykonać jej przed treningiem odczuł tego skutki. Kilka ćwiczeń rozciągnie i rozgrzeje nasze mięśnie, przygotowując je do intensywnego wysiłku. Dzięki temu unikniemy wszelkich kontuzji.

Odpowiednie obciążenie

Zaczynając ćwiczenia często wykonujemy je zbyt intensywnie jak na początek. Używamy także ciężkiego sprzętu, do którego nasz organizm nie jest przygotowany. Nadmierne obciążenie może powodować ból. Dostosujmy je do swoich możliwości. Wytrzymałościowy wysiłek taki jak długi bieg może doprowadzić do wyczerpania organizmu. Przerwy pomiędzy treningami również są wskazane i należy o nich zawsze pamiętać.

Rozciąganie

Po wykonaniu treningu należy rozciągnąć mięśnie, stosując odpowiednie ćwiczenia. W ciągu dnia także możemy od czasu do czasu porozciągać takie partie ciała jak ramiona, uda czy łydki. Substancje odżywcze będą miały dzięki temu lepszy dopływ do wszystkich tkanek. Rozciąganie pomoże także szybciej pozbyć się istniejącego już bólu.

Regularność ćwiczeńbieg

Regularne ćwiczenia są bardzo ważne. Zbyt długie przerwy w treningach sprzyjają powstawaniu zakwasów. Kiedy będziemy uprawiać sport w miarę regularnie, nasz organizm stopniowo przyzwyczai się do wysiłku. Mięśnie będą lepiej pracować, a bolesne zakwasy przestaną dokuczać.

Nawadnianie organizmu

Aktywność fizyczna powoduje utratę wody w naszym organizmie. Podczas ćwiczeń nie można zapomnieć o uzupełnianiu płynów. Duża ilość wody wypłucze  wszelkie toksyny z naszego ciała. Organizm będzie pracował prawidłowo, co pozwoli uniknąć bólu w naszych mięśniach.

Prawidłowe wykonywanie ćwiczeń i pamiętanie o kilku kluczowych aspektach sportowych uchroni nas przed zakwasami. Duża dawka ruchu wzmocni nasze mięśnie i pracę całego organizmu.

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »