MENU

Jak uniknąć zakwasów?

23 listopada 2014 • Sposoby na zakwasy, Zakwasy

Zakwasy są bólami mięśniowymi, które pojawiają się w wyniku wysiłku fizycznego o różnorakiej proweniencji (nie muszą być to ćwiczenia sportowe, czasem wystarczy praca fizyczna, sprzątanie). Zakwasy pojawiają się na ogół po 12 – 48 godzinach od treningu i mogą utrzymywać się nawet do pięciu dni. Ich głównymi objawami są: ból i pieczenie w mięśniach a także sztywność ich niektórych partii. Całe szczęście tych dolegliwości można uniknąć.

 

Regularny trening.

Przede wszystkim należy zadbać o to, by wysiłek fizyczny podejmować regularnie. Im mniej nasz organizm jest przyzwyczajony do aktywności , tym większe ryzyko wystąpienia dyskomfortu po jakimkolwiek wysiłku. Poza tym – jeśli chodzi o trening sportowy – warto jest zachować pewien porządek. Nie można zapominać o ćwiczeniach rozgrzewających, które pomagają przygotować mięśnie do wysiłku. Oprócz tego obciążania powinny być dopasowane do naszych możliwości – należy pamiętać o tym, że można je zwiększać, ale stopniowo. Każdorazowo ćwiczenia fizyczne powinny być zakończone sesją rozciągania, jednakże tutaj trzeba uważać, aby nie rozciągnąć mięśni nadmiernie.

Dobre planowanie.

 

Dużą rolę odgrywa planowanie treningu, które powinno uwzględniać zarówno okoliczności (np. przerwy w ćwiczeniach) jak i wydolność organizmu. Oprócz tego można wyróżnić kilka sposób, dzięki którym dolegliwości będą mniejsze, należą do nich m.in. spożywanie większych ilości płynów podczas treningu, a także wypicie szklanki napoju po treningu (np. wody z sodą oczyszczoną, czy piwa – zalecane szczególnie przed snem), masaż, sauna lub gorąca kąpiel bezpośrednio po wysiłku fizycznym.

Powiązane artykuły

Comments are closed.

« »