MENU
zakwasy

Poznaj 5 sposobów, dzięki którym zakwasy staną się mniej uciążliwe

21 maja 2015 • Sposoby na zakwasy, Zakwasy

Ból po ćwiczeniach fizycznych może okazać się bardzo uciążliwy. Odpowiednia sposoby pozwolą na jego zniwelowanie.

Zakwasy to nic innego jak ból odczuwany w mięśniach po intensywnym wysiłku fizycznym. Spowodowany jest mikrouszkodzeniami naszych mięśni. Uciążliwy ból może towarzyszyć nam nawet kilka dni. Mięśnie potrzebują regeneracji, która następuje właśnie po wysiłku. Na zakwasy pomoże kilka sprawdzonych sposobów.

Rozgrzewka

Rozgrzewkę powinno się wykonywać zawsze przed rozpoczęciem ćwiczeń fizycznych. Pozwoli ona na rozgrzanie i rozciągnięcie mięśni, co uchroni przed późniejszym bólem oraz kontuzjami. To nieodłączny element sportu, więc nie można o niej zapominać.

Pływanie

Wyjście na basen po wykonanym treningu może okazać się zbawienne dla naszych mięśni. Woda działa rozluźniająco na mięśnie. Przepłynięcie kilku długości basenu zapewni zdrowy wysiłek i relaks dla naszego ciała.

Sauna

Ciepło także powoduje rozluźnianie mięśni, więc aby uniknąć bolesnych zakwasów warto wybrać się do sauny. Relaks po ćwiczeniach dobrze nam zrobi. Dzięki wysokiej temperaturze panującej w saunie dodatkowo poprawimy krążenie i dostarczymy więcej tlenu swojemu organizmowi.

Prysznicprysznic

Zimna i ciepła woda puszczana na przemian ukoi obolałe miejsca. Efekt jest tylko chwilowy, jednak warto zastosować taki masaż. Podobne działanie rozluźniające ma gorąca kąpiel.

Wiśniowy sok

Sok z wiśni zawiera związki takie jak flawonidy i antocyjany. Działają one przeciwutleniająco i przeciwzapalnie. Wypity przed wykonaniem treningu łagodzi ból mięśni. Można sięgnąć po niego również po ćwiczeniach, co wzmocni jego skuteczne działanie.

Sposoby na zakwasy pomogą w walce z uciążliwym bólem mięśni. Dzięki nim nie zniechęcimy się do dalszej aktywności fizycznej, która może być także przyjemna. Z takimi sposobami żaden wysiłek nie będzie stanowił problemu, a o zakwasach będziemy mogli zapomnieć.

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »