MENU

Sposoby walki z zakwasami

22 listopada 2014 • Sposoby na zakwasy, Zakwasy

Zakwasy zwykle pojawiają się w kilkanaście lub kilkadziesiąt godzin po intensywnym wysiłku fizycznym. Ryzyko ich wystąpienia jest tym większe, im mniej organizm jest przyzwyczajony do regularnej aktywności fizycznej. Z zakwasami można jednak walczyć, i to na wiele sposobów.

Metody  treningowe.

Jeśli chodzi o metody, które możemy stosować już podczas treningu to możemy wyróżnić: rozciąganie zarówno przed jak i po ćwiczeniach (stretching zwiększa napływ krwi do tkanki mięśniowej, rozluźnia je po wysiłku, przyspiesza regenerację mięśni; oprócz tego zwiększa się ruchomość stawów); optymalne dobieranie obciążenia podczas ćwiczeń; systematyczność i regularność (zwiększające wytrzymałość mięśni); brak nadmiernie gwałtownych ruchów (prawidłowe oddychanie, dokładność w ćwiczeniach). Natomiast do metod walki z zakwasami stosowanych już po treningu zaliczamy: ciepłą kąpiel lub szybki, poprawiający krążenie prysznic (dzięki któremu poprawi się dotlenienie mięśni); masaż (możliwy do wykonania również pod prysznicem – wedle niektórych opinii masaż jest jednak wskazany dopiero w drugim dniu dolegliwości); sauna (sprzyjająca regeneracji mięśni); maści rozgrzewające (aplikowane okrężnymi ruchami, w połączeniu z delikatnym masażem).

Uzupełnienie płynów po treningu.

 

Po treningu można również wypić piwo, a także regularnie uzupełniać poziom wody i elektrolitów w organizmie. Bardzo ważne w ramach ogólnej profilaktyki jest utrzymywanie diety bogatej w witaminy ( w szczególności A, C, E), a także minerały (jak potas, magnez). Konieczne jest dostarczanie organizmowi wystarczającej ilości protein (wspomagających pracę mięśni), można także stosować suplementy (zwłaszcza te zawierające żeń – szeń). Przy codziennej aktywności warto także pamiętać, aby nie nadwyrężać mięśni, które sprawiają nam ból. Błędem jest myślenie, że zakwasy należy „rozruszać” intensywniejszym treningiem.

Powiązane artykuły

Comments are closed.

« »