MENU

Zakwasy mięśni brzucha

19 listopada 2014 • Zakwasy, Zakwasy a partie ciała

Ładnie ukształtowane mięśnie brzucha to jeden z elementów współczesnego kanonu piękna. Ale droga do osiągnięcia tego atrybutu bywa naszpikowana trudnościami. Jedną z nich są…zakwasy. Intensywne ćwiczenia fizyczne sprawiają, że we włóknach mięśniowych dochodzi do mikrourazów. Zjawisko to ma miejsce szczególnie wtedy, gdy obciążenia, jakie przyjmujemy są duże, a nasz organizm nie jest do wysiłku przyzwyczajony (lub między kolejnymi wizytami na siłowni minęło dużo czasu). Stopień uszkodzeń włókien mięśniowych zależy również od rodzaju wykonywanych ćwiczeń.

 

Ćwiczenia siłowe, a ryzyko zakwasów.

Największe ryzyko wystąpienia zakwasów można odnotować przy ćwiczeniach siłowych. Bóle utrzymujące się nawet do kilku dni po treningu nie powinny być jednak utożsamiane z „zakwasami” w ścisłym tego słowa znaczeniu. Prawdziwe zakwasy utrzymują się bowiem maksymalnie do 2 – 3 godzin po treningu (i są spowodowane zbyt dużym, przejściowym, stężeniem kwasu mlekowego w mięśniach). Ból mięśni brzucha odczuwany następnego dnia (a nawet przez kilka kolejnych dni) jest już bólem potreningowym wywołanym uszkodzeniem włókien mięśniowych. Oczywiście – istnieje wiele sposobów na radzenie sobie z tą dolegliwością. Przede wszystkim należy jednak pamiętać, że można takich stanów uniknąć.

 

Najlepsza systematyczność.

Wystarczy ćwiczyć systematycznie i rozsądnie – czyli rozgrzewać się, nie stosować nadmiernych obciążeń oraz optymalnie nawadniać organizm. W przypadku „zakwasów” mięśni brzucha – jeśli się już pojawią – można stosować okłady (ciepłe lub zimne), rozmaite maści, masaże. Trzeba jednak pamiętać, by nie przestawać się ruszać. Najlepsze będą lekkie ćwiczenia, rozciąganie, które wspomoże elastyczność i zminimalizuje ból mięśni. Pobudzenie układu krwionośnego sprawi, że włókna mięśniowe szybciej będą się regenerowały, tym samym „rosnąc w siłę” i dając nam upragnione efekty.

Powiązane artykuły

Comments are closed.

« »