MENU

Zakwasy mięśni ud

20 listopada 2014 • Zakwasy, Zakwasy a partie ciała

Aby ukształtować ciało za pomocą ćwiczeń konieczna jest systematyczność, oraz jednoczesna dbałość o dietę. Niestety – często chcemy osiągnąć efekty zbyt szybko. Wtedy stosujemy zbyt restrykcyjny sposób odżywiania, bądź też forsujemy nasze mięśnie w wyniku intensywnych ćwiczeń o nadmiernych obciążeniach.

 

Ćwiczenia na smukłe, zgrabne nogi.

Wśród ćwiczeń, które mogą pomóc nam w uzyskaniu smukłych i zgrabnych nóg (zwłaszcza w ich problematycznych partiach jak uda) znajdują się m.in.: przysiady – wykonywane z obciążeniami, angażujące zarówno mięśnie ud (tylne i przednie), pośladki, mięśnie pleców; wypady nóg – oddziałujące na tylne mięśnie ud; step up; unoszenia nóg – angażujące boczne mięśnie ud, ale też pośladki i boczne mięśnie brzucha. Warto uzupełniać trening o ćwiczenia aerobowe, jak np. jazda na rowerze – i przeprowadzać je regularnie, co najmniej 2 – 3 razy w tygodniu. Obciążenia powinno się wprowadzać (i zwiększać) stopniowo.

 

Bardzo ważna rozgrzewka.

Konieczne jest również przeprowadzanie rozgrzewki, a także rozciągania po treningu. W przeciwnym razie mogą pojawić się zakwasy. Należy pamiętać, że mięśnie ud to miejsca szczególnie na zakwasy narażone, a ponad to – objawy w tej grupie mięśni mogą być szczególnie dokuczliwe. Zakwasy mięśni ud to nie tylko ból czy pieczenie. W znaczący sposób mogą także ograniczyć naszą zdolność poruszania się. Pomocne w łagodzeniu dolegliwości są zarówno okłady (lodowe lub ziołowe kompresy), gorąca kąpiel, specjalistyczne maści czy masaż.

Powiązane artykuły

Comments are closed.

« »